28 April 2012

Rio and summer

Summer here was very hot. And it was pretty long. For person from middle Europe was twice that difficult because of humidity and the fact that in Europe was winter.
Right now it's beatiful fall with a lot of sun and occasional raining. I'm not sweating anymore. The worst time of year is gone. Sea looks pretty good. Waves are bigger than usualy. It's surfing time. In our city will start surf championship. But unfortunately I will move in Rio de Janeiro. Right now things are becoming dificult and I have no reason to stay here in this small city.
I was doing some research of renting flats there. Looks like the most cheaper "flats" are in slums :) A couple days ago I was visiting favela da Rocinha. The biggest slum in Latin America. It was awesome. I never felt something like that. The city has its own life. According to all information you can feel save in that kind of slums. It's much safer than in Copacabana where people are assaulted.
I will give a try. There's no reason why spend money on flats in other parts of Rio when I have chance to live in Rocinha.
I think that Brazil accepted me with open arms. But I have to say that there is nothing that I was thinking. Nothing is so easy. There's a lot of oportunity for making money here but the path is full of obstacles and people who doesn't have enough money like me will suffer here.

7 comments:

  1. Tak ty se budeš stěhovat a vybral jsi si takovouto lokalitu. Za kolik tam seženeš bydlení ptám se? Tam se budu muset vydat, ještě jsem tam nebyl, ale něco málo jsem si o ní našel.Chce to ale projít a prozkoumat jak říkáš. Takže skoro sousede hodně stěstí a ať se daří, někdy i toto samotný pomůže postrčit byť třeba jen o milimetr věci jinam.

    ReplyDelete
  2. hele musim o tom napsat celej report, ale vypada to, ze mam pokoj za 150 realu, kitnet se sprchou a zachodem. A dokonce dneska v tom desti jsem si nejspis nasel praci jako turisticky pruvodce po rocinhe :D a to jsem tady dneska podruhe v zivote...
    Jinak to vypada ze casa se da sehnat od 300 uplna bagunca a kolem 600 neco hezkeho s dobrou dostupnosti a s omitkama na zdi...

    ReplyDelete
  3. Tak to se těším na příspěvky. Cena slušná zdá se a co prostředí ?
    No a práce to je paráda, anglicky zřejmě umíš, tak jen tam nahnat ty anglicky mluvící turisty a ty aby ses tam neztratil, ale to se všechno dá... omítky na zdi jsou lepší zdá se jsou víc evropský :-)
    a nápady jsou... později... a až bude hezky a nebude takovéto deštivé počasí, tak se tam vydám na malý výlet, takže až uvidíš toho pána s buřinkou a deštníkem :-)

    ReplyDelete
  4. jako na rovinu je to hnus tady kolem, v noci je tu kraval, porad jsou nekde nejake party na strese. Nevadi mi to, jsem rad, ze jsem neco sehnal. Vypada to, ze tady maji turisticke centrum a poradaji vylety pro gringa po rocinhe. Akorat vetsinou se s nema neumi moc domluvit.

    No se uvidi co se z toho tady vyklube. Potrebuju vyplnit mezeru mezi tim co ted delam a tim nez to vynese penize...

    ReplyDelete
  5. Hele, kravál, je možná větší protože jsou tu ty svátky, tady je teď taky trochu větší bordel. Jinak nemohu srovnat, protože sousedy mám docela klidný i když muzika tu hraje taky dost. Navíc bydlím ve slepý ulici jak jsem zjistil a to nejméně kilometr od hlavní, takže srovnávat s Rocinhou nemohu.
    Každopádně kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem, mě dnes mrzí ta moje nezajímavost o jazyky jako takové,(no jako kluk jsem si to vůbec neuvědomoval a v domění, že se stejně nikam nepodívám, protože půlka rodiny byla (je) někde ve světě, ale snad to napravím, přesvědčil jsem se, že když je motivace, tak to jde dál než k 7mý nebo 10tý lekci a na portugalštinu trvdě tlačím a tlačím a nejlepší je na to být mezi lidmi a zkoušet to i když mluvíš hovadiny..., takže pokud nejsou symboly, je hlava, jsou ruce a musí se to využít, nemůžeme "jen" čekat na to co chceme, aby přišlo... protože bychom se taky nemuseli dočkat musíme jít tou cestou za "tím"...

    ReplyDelete
  6. to je pravda... proste to pomaha hodne, kdyz se umis domluvit mistni reci, protoze nikdo mistni vlastne jinou reci nemluvi. Maximalne ti z hodne bohatych kruhu nebo hodne vzdelanych. Nedavno jsem kecal s jednim typkem co uci anglictinu na jedne soukrome a drahe skole a umel anglicky podobne jako ja. Tim nechci rict, ze jsem nejake eso, ale nikdy jsem se anglicky neucil a on ji uci. Proste v necem jsou tady obrovske mezery a ty kdyz muzes delast most mezi tema mezerama, tak mas nato vysat hodne penez ze systemu. Ale melo by to slouzit k necemu. Narovinu delat turistickyho pruvodce pro zhyrale amiky a ukazovat jim spodinu Ria se mi zrovna nechce, ale dalsi mesic bez prachu bych neprezil :))
    Portugalstina je podle me mnohem tezsi nez anglina, ale je to hlavne tim, ze je tady spousta nareci a to i v samotnem riu. Nekdy je to fakt vtipne, kdyz si nerozumime. Osvedcilo se mi mluvit porad a s kazdym. Fakt je v pohode se dorozumet se vzdelanymy a inteligentnimi lidmi, ale jakmile se budes muset bavit s nekym z favely, tak budes brecet, ze mu nerozumis... Fakt mazec a to si myslim, ze mluvim portugalsky dost obstojne...
    Btw na rocinhe co jsem se dovedel je kraval porad... vsude se to tu sleza a slavi atd

    ReplyDelete
  7. No o to jde právě, že spousty věcí co dělat nechceš, nakonec musíš aby jsi přežil, protože není na výběr, nebo je jen velmi omezená doba na to to celé zvážit. Je jasný, že to asi nechceš "dělat" , ale musíš to udělat, protože když to neuděláš "nepřežiješ", ta samota je dobrá v tomto směru, že už jednáš v jistém pudu sebezáchovy a nelze si lhát, že se můžeš spolehnout na někoho jiného než na "sebe", tady bych viděl tu první fázy toho odevzdání...
    No jsi zřejmě talent "angličtinu jsem se nikdy neučil"... někdo na t omá cit, jiný to musí vydřít než pochopí tu logiku, která se v tom pak vůbec neskrývá. Já jsem na začátku s jazyky všeobecně, ale naštěstí mě to zatím baví na tom PC to není takovej voser a člověk je zdegenerovanej na čuměním na ty obrazovky a tak mi to připadá dobrý, škola hrou. Prdel je, že každej den na tý obrazovce jakoby něco náhodou najdu... novýho a hledám tam něco co vím že je, ale zatím to chápu hrozně pomalu :-) 154comment 271hlasů dobrý :-)

    ReplyDelete