07 June 2012

Living costs in Rio de Janeiro

Hey I'm little delaying on posting here but it doesn't mean that nothing happened. I've search internet and I've found a lot of stuff about cost of life in Rio de Janeiro. Is it full of shits about middle class life and maintaining living standards etc. I just want to say if you want to come to Brazil and you don't have to enough money, you have to accept the fact that you will LOSE your life standards. And besides Brazil doesn't offer the same things as Europe offers.

And other thing, if you're afraid that you will lose something you should probably stay at home. Leaving your country you will lose so much that you expect. It's like some people want to start a business and don't have balls for losing money. It will always lead to hell.  



In Rio de Janeiro is a huge difference between poor and rich people. The poorest live in shacks. The most rich people lives in 500m2 penthouses with spectacular view. But don't be confused almost all the slums are located on hills and it's giving an advantage. You can get a spectacular view for less price. But probably the asphalt road won't be in front of your house.

If you want to rent small apartment in Copacabana or Leblon, you'll pay something around 1.300 BRL. But you'll need Brazilian guarantor if you never had a rented apps in Brazil.  In Rocinha the price for small "house" is around 500 BRL and you'll get 2 bedrooms, living room and kitchen. Usually unfurnished.

Let's say that you don't need too much electric devices and in that case you'll consume something around 50 BRL per month. Water consumption for 2 people is around 30 BRL. Water in Rocinha is for free but the quality is questionable (a little bit stinky).

Price of internet in Rio is around 30 BRL. The provider NET has for that price 10 Mbps. In Rocinha is that price for 700-1000 kbps.

Food depends on your personal desires and needs :D If you're fat pig that eats every 30 minutes you need a lot of money. But I think in low cost version is about 200 BRL if you prepare food in your house. Eating on street is quite expensive. I guess 30 BRL per day in low cost version.

OK comparing this expenses with a minimal wage in Rio de Janeiro 630 BRL it seems that life is impossible here :)

16 comments:

  1. Si dostal první výplatu :-), jo je to tak no já za jídlo davám kolem 200BRL/měsíc a v poho.Dalo by se jít i níž, teda na hranici chudoby :-). Ono když nemáš lednici, tak pak nic, tedy skoro nic nevyhodíš a všechno spotřebuješ. Chodil jsem nakupovat 1xza3dny, pak 1x5dnů a teď už dvakrát po sobě to bude týden. Pravda, že jsem trochu pridrzleji něco šoupnul k n. do lednice, ale jí to nevadí vypadá :-) Za internet tady zatím nic neplatím :-) a je dost rychlej. Ale mám výpadky protože ten kabel nemá tak dobrou koncovku, která by tam jako zacvakla a tak staší když to tam trochu posunou a jsem bez :-), zatím se mi to stalo asi 3x no naposledy včera. Vodu tu mám taky grátis a nesmrdí dokonce jí tady pijou a říkají jí agua mineral. Zatím jsem se dostal jen k 10l barelům balený vody, ale zjistil jsem že levněji mě vyjde 6l barell + 3x1,5 o půl litru víc a o 1,30BRL míň:-) Ale už mi snad budou vozit ty velký 19litrů no:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja lednici taky nemam... vydrzel jsem az do ted se 150 brl za jidlo a prezil jsem, ale strava je jednotvarna :) myslim, ze kdybych nekomu dal kilo tak mi muze vyvarovat a ja muzu mit 2x denne teple jidlo, coz bych povazoval za nehorazny luxus.

      Ja piju tu jejich vodu z kohoutku a ani sem se s ni neposral, takze to zas takovej kentus nebude, ale kdo vi, co ta voda obsahuje. Tady nejsme v EU, kde se voda kontroluje 20x denne jestli neprekrocila povoleny limit. Tady je internet vsude a vesmes gratis

      Delete
  2. hele mrkni se na ten dokument o vodě jestli si ho neviděl. Je to tady http://www.ulozto.cz/hledej/?q=tapped+ , pak si můžeš říct, že děláš dobře nejenom sobě když piješ vodu z kohoutku. No já teplý jídlo i když jednotvárný mám :-) přece jenom jsem si pořídil gril(toustovač) a překapávač, takže polívky(ty nudlový jak se zalejvaj horkou vodou, jsou) tousty a hambáče a párky atd... takže si žiju nad poměry :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. to vypada na nejakou psycho paranoiu ze sveta :) kouknu na to, ale paranoia neni pro me. aspon ne v takovym meritku abych se strachoval, ze se mi neco stane. Jsem smireny s tim, ze nekde zhebnu, treba na nejakou spinu z krys :D
      chlape mas moji zavist :) tousty bych si ukrutne dal, vlastne bych si dal cokoliv co je jine nez obycejny pao...

      Delete
  3. no za 30BRL už takový toustovače seženež :-), kousek od vás v BARRASCHOPINGU :-) Americana loja. Já to koupil v CASA & VIDEO, stejně jako deku. Ale je to tak, hele cpu do toho tousty se sýrem, salámem, šunkou,párkem, teď v poslední době jsem tam cpal i hambáče a máš vystaráno :-). Tousťák za 2,99BRL, párky 500g za 3,89BRL a máš 3dny co jíst no. Párky mi vydrží bez lednice tak ty 3dny max. Hambáče byly mražený a tak jsem využil geladeiru n. Jinak pao frances, tam cpu taky, udělám si jako párek v pao a nacpu to tam ohřát. Takže kamaráde, velkej šéfkuchař. No i prkýnko mám a tak krájí zeleninu, okurky a rajčata a kukuřici v plechu, tu musíš ale spotřebovat hned, jinak je v kelu. A abych tě navnadil, tak k snídani třeba (teď ne páč je to dost drahý), ale jednou za měsíc to dám:-) toustíky na sucho, po vyndání namažu nutelou a dobrej čaj k tomu :-) a nebo med ten vydrží déle než nutela :-), jinak bych si dal mléko a máslo uf. mám chutě, to už jsem neměl asi přes dva měsíce. jen toust na suchu a trochu másla ja se to rozteče. Asi si koupím zítra pokud nebude tak chcát, protože se mi nechce zmoknout a pak to sušit ve vlhkým baráku. Teď to tady leje jak sviňa. Tak dobrou chuť :-)
    Není to psychoparanoia, ale je to třeba co můžeš najít v moři, co můžeš najít v rybce když jí ulovíš a tak všeobecně o hnusu lidský společnosti a dírkách v legislativě. Trochu politiky, ekologie ... :-)

    ReplyDelete
  4. jj 30 brl je dobra cena, ale ty nemas krysy. Ja treba taky ne, ale zdraham se tam nechavat jakekoliv jidlo, aby je to zas neprivabilo.
    Dneska tady u nas byla solidni vychrice. Skoro sem si prisel jako v cesku :))

    ReplyDelete
  5. No krysy nemám to je pravda, něco se tu najde za zvířectvo a hmyz, ale jde to. No prší hezky a má prý takto bejt až do neděle. Takový počasí mě moc nebaví, jde z něj depka, lepší je sluníčko :-). No žiju si určitě o úroveň líp než ty no. Nafukovačka je dobrá, trochu se zařizuju, ale luxus jako v ČR to rozhodně není. Ale i v ČR jsem spával 10měsíců v kanclu na molitanu :-), když mi bylo 21-22let. Chodil se sprchovat do poloshnilý sprchy... takže dějiny se opakujou :-). Každopádně to není vůbec podstatný, jak žiješ, hlavně když máš střechu nad hlavou a neprší na tě. No a my máme navíc internet a ty telku a tak může bejt líp, chce to čas..., ale zadarmo to rozhodně nebude... a ten čas investovanej na netu je úplně jinej než když něco vrábíš, pro mě je to novinka a někdy pokus omyl.(Tedy skoro vždycky) ale člověk se učí. Kdyby mi někdo před rokem řekl, že budu mít nějaký blog tak bych ani nevědl co to je a kdyby mi někdo řekl, že se budu pokoušet dělat nějaký stránky tak bych mu nevěřil :-) na to že se to celé bude odehrávat v Brazílii :-). No ale každopádně je to tak, že jsou už nějaký pidi výsledky a třeba to dopadne no jakkoliv ... Ale za zkoušku to stojí :-)
    Vichřice :-), tady fouká jen před deštěm co jsem zatím vypozoroval, jinak mi připadá že i ty kapky padaj přímo. A největší sranda je, že se tu koukám na kopec, kterýmu nevidíš špičku protože je v pořád pod mrakem(špička) a ten kopec je tak 100m vysokej

    ReplyDelete
    Replies
    1. urcite delat neco na netu je vic free nez sedet u sebe nebo dokonce u nekoho jineho v kanclu a delat neco lokalne...
      podle me je dulezite, aby neprselo hlavne na pocitac, ja se utru, ale komp uz by to nemusel rozdychat.
      Tady byl takovy vitr, ze mi rozlamal prkynka co mi drzi dvere:( takze nahovno... budu muset zas neco resit

      Delete
  6. prkýnka co ti drží dveře ?
    jo radši obloha bez mráčků než lijavec, to se pak člověk stejně musí utírat tak jak tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. jo :)
      no je to takovej slozitej mechanizmus zalozenej na prkynkach, ktery sem nasel na favele :D to je hrozne socansky.

      Delete
  7. Tak to jo snad chápu. Já tu už mám dveře bezfalcový, takže ještě párkrát je přetřu(přepatlám) a budou jak nový :-)

    ReplyDelete
  8. Už makáš v tom hotelu pane recepční ? Jsem zvědavej no. Držím palce ať něco seženeš.

    ReplyDelete
    Replies
    1. je to slozite jako svina... Vc tem carteira de trabalho? Nao. Entao eu sinto muito mas nao da pra trabalhar aqui.

      Tam kde to melo byt to zatim nejde... Oni brazilci totiz dost slibujou. To uz vim, ale nekdy se pak naivne chovam a asi si delam falesne iluze.
      No nic, napisu o tom blogpost... O tom, jak chodim kram od kramu a nabizim se jak kurvicka :D nenapada me, jak jinak to udelat. Pres nabidky na netu ti praci nedaji

      Delete
  9. Tak to je teda voser. Přes net jsi to zkoušel a nic ti nedaj jo. Ale až to zlomíš bude hej. No lehký to teda není.Chodit od jednoho k druhýmu je dost ubíjející a na psychiku nápor jak sviňa, ale jednou to přijít musí, alespoň že neprší no. Držím palce teda. Hele a co se vrátit do pizzerky to už není možný, mě jen tak napadlo teďka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No kdysi jsem delal podomni prodej, tak vim do ceho jdu. Je mi z toho blbe, ale nejak musim prezit. Na netu rozjizdim jeden projekt za druhym, ale rozhodne ty prachy nechci tahat a zit z nich. Alespon ne prozatim. Ono taky ani neni co tahat a hlavne kam :))
      Ja bych se tam klidne i vratil, ale potom co me obvinili, ze tam kradu prachy, radsi chcipnu hlady nez tohle.
      Moc ted nepisu na internet, protoze mam omezeny cas. Musim ted chodit relativne daleko, abych se pripojil. Teda kdyz se pripojim, tak se snazim delat maximum veci a napsat jeden blog post je pro me tezke :))

      Delete
  10. WOW ! Tak to jo.
    to znamená, že chodíš někam za netem no to je taky dobrý no. Jestli máš zkušenosti s přímím prodejem tak se prodej, nejhorší je překonat to odmítání, ono pak přijde to co přijít má. Tak GL, držím palce.

    ReplyDelete